УРОК ПО „ПРАВИЛНО“ ГОВОРЕНЕ

Cartoon: Media manipulation (medium) by rodrigo tagged press,media,newspaper,democracy,freedom,journalism

Илюстрация – „Храна за медиите“

Опитните политици са майстори на този похват. Те умело избягват неудобните въпроси на журналистите. Говорят премерено, убедително, използват до съвършенство езика на тялото. Откъсът от интервюто което ще прочетете е учебникарски пример по манипулативно говорене. То е на медийния могул Красимир Гергов. Публикувано е във в. „Дневник“ на 25 юли 2005 г. В него Гергов демонстрира, че спазва законовите норми на страната и в същото време показва огромното си влияние. За да видите добре похватите използвани в материала съм ги подчертал. Приятно четене.

Красимир Гергов: Рекламата не е просто бизнес, рекламата е призвание

Г-н Гергов, колко рекламни агенции притежавате?

– Много. Вярно е, че са много, но аз си признавам само за „Крес“.

Редно ли е да имате повече от една рекламна агенция и ако е така, това не уврежда ли лоялната конкуренция?

Говори се, че когато съм навлизал в рекламния бранш, съм направил значими инвестиции, защото съм преценил колко перспективна е рекламната дейност. Дори да съм направил такива сделки, не е нормално да говоря за тях, понеже са забранени по закон. (…) Макар че мога да дам достатъчно примери от световния бизнес, с които да докажа, че в глобален план се случва различни агенции да имат един собственик и управление.

(…) Хората, работещи в рекламни агенции, са с твърде високо самочувствие и его, за да може някой да им нарежда как да работят и доколко конкурентни да са. Затова мисля, че на финансовите интереси в рекламния бизнес не бива да се пречи и те не вредят на конкуренцията.

Ако аз съм инвестирал в други агенции, това означава, че съм преценил, че ще имам финансов интерес. Но никога не съм се опитвал да дам насоки на някоя от тях от типа: „Не давайте най-доброто от себе си, за да спечели другата ми агенция.“ Това е абсурдна ситуация. Затова дори да имам участия и в други рекламни агенции освен „Крес“, не виждам нищо лошо в това.

Това, което казахте, звучи като „имам, но не искам да си призная“

Точно така. (…)

Кои са другите агенции освен „Крес“, в които имате участие?

Това не мога да кажа, пък и не то е най-важното. По-важното е, че участието ми в други агенции не оказва негативно влияние на пазара. Дори да имам някакво влияние на пазара, не си спомням да се е стигало да скандали. Може би моето влияние на пазара се коментира толкова често, защото съм най-приказлив или пък защото най-отдавна съм в бизнеса.

Говори се, че сте новият собственик на телевизия „7 дни“, как ще коментирате това?

Да, чух подобни неща. В тази връзка, както и относно предположенията, че имам участия в Би Ти Ви, „Триада“, „Фокс лайф“ и др., ще кажа, че не мога да имам такива, понеже ми е забранено по закон. Въпросът ви е хубав. (…)

Категоричният ви отговор относно това имате ли собственост в телевизия „7 дни“ е „не“ – така ли?

Не, защото нямам право по закон. Не казвам, че нямам договор, който да урежда мой финансов интерес. Не казвам също така, че нямам влияние като авторитет – това е нещо, което не може да ми бъде забранено по закон. Нямам право да притежавам акции и най-глупавото нещо от моя страна би било да съм директен собственик в „7 дни“.

Казахте, че при влизането си в бизнеса сте преценили, че рекламата е перспективен бранш? Така ли е в действителност? Пазарът на реклама в България расте с доста бързи темпове.

Рекламата освен бизнес е и призвание. Преди да се захванеш с нея, трябва да си сигурен, че именно това е нещото, с което искаш да се занимаваш. Това е бизнес в сферата на услугите – имаш клиенти, които трябва да консултираш и на които трябва да влияеш.

На снимката е бизнесменът Красимир Гергов. Източник е http://www.guergov.com/

About Мариян Томов

The point of view which nobody else reveals

Posted on март 30, 2010, in МЕДИИ, PR. Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

