ПРОИЗВЕЖДАТ „ДЕТСКА“ НАПИТКА С АЛКОХОЛ

Lambrini, a perry aimed at young women, was described in industry papers as a 'kids' drink'

Детската напитка... с алкохол

Алкохолната индустрия съблазнява тинейджърите. Отваря си и законови вратички да рекламира в централно телевизионно време. Това се случва не къде да е, а във Великобритания, пише Independent. Как?  Чрез тази нова напитка от картинката промотирана като детска напитка. Детска, детска, но с процентно съдържание на алкохол. Колко да е детска?!

Казусът предстои да се реши.

Ето и една интересна статистика: Алкохолните компании на острова харчат средно по £800 млн. за маркетинг, реклама, промоции. Това е с 45 пъти повече отколкото правителството отделя за информирането на гражданите за вредите които причиняват твърдите напитки.

Според местното законодателство:

Рекламите на алкохолни напитки не трябва да са достъпни за лица под 18 години (прилага се часово ограничение за разпространението им по електронните медии). Не може да се асоциират с младежката култура. Алкохолът не трябва да се свързва с успех, повишаване на самочувствието и издръжливостта. Не трябва да се поощрява неотговорното поведение. Да се свързва с постигането на сексуален успех. Лица под 25 години не могат да участват в реклами за алкохол.

Позволена е рекламата на нискоалкохолни напитки.

У нас съществуват сходни законови ограничения. Вратички често се отварят. Глобите заложени в ЗРТ са ниски. Друг е проблемът с позиционирането на алкохолни напитки в тв шоу като „Биг Брадър“. На масата на брадърите от миналия сезон често „лежаха“ цигари „Марлборо“ и „чакаха“ да бъдат изпити шишета с водка „Финландия“.

About Мариян Томов

The point of view which nobody else reveals

Posted on януари 22, 2010, in МЕДИИ. Bookmark the permalink. 4 коментара.

  1. Това което лежи на масата на брадърите си е жив пример за скрита реклама която действа на хората на подсъзнателно ниво.

  2. Това е целта на всеки позициониран продукт – подсъзнателно въздействие. Спомням си, че СЕМ наложи санкции на Нова телевизия, но те бяха многократно по-малки в сравнение с печалбите които генерира от тези реклами и смс-ите операторът. Пък и СЕМ не използва правото си да налага най-високите санкции по Закона за радио- и телевизия. И да не забравяме най-важното – едно е да се позиционират продукти, друго е скритата реклама. Втората е забранена от закона. Освен всичко имаме и скрита реклама на алкохол в централно тв време. В светлата част от денонощието. Прекрасно направо! Задава се и нов сезон на шоуто… Не ми се мисли какво ни предстои да гледаме, когато в къщата ще има и деца. Дори обмислям кампания срещу вкарването на малолетни в къщата!

  3. Какво значение има всъщност спазват ли се или не правилата за реклама по телевизията? Същите продукти виждаме по билбордове на ключови места в градовете. Какво, децата не ги виждат ли?:) Първото, което ми идва наум са серията реклами на водка „Флирт“ с откровено сексуалните послания. Гледахме мадами под масата, върху масата и всякак; и не ги гледахме само ние.

    • Така е, когато медийният регулатор призван да спира и санкционира рекламодателите не си изпълнява функциите. Бях PR за повече от половин година в СЕМ. Нагледах се на уговорки и бизнес интереси с които членовете на СЕМ се съобразяваха. Темата за собствеността на билбордовете също е дълга. Не само с позиционирането на непозволени реклами нарушават закона, но и с близостта до магистралите. Те са причина за множеството смъртни случаи. Но общината печели от тях. Определени бизнесмени също. Темата наистина е обширна – писал съм не веднъж по нея. Заслужава си пак да го сторя скоро! Въпросът е, не дали ще пиша, а ще има ли реакция от страна на правните органи и най-вече на гражданското общество у нас.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: