„МУЛТИРАМА“ НАХЛУ В СВЕТА НА ЛЪЖЛИВИТЕ РЕКЛАМИ

Подхващам вечната тема за рекламата. Особено когато е подвеждаща и некоректна, лъжлива и недостоверна. Не спазва законовите правила.

Примерът е спотът на „Мултирама“, асоцииращ се с филма „Матрицата“. Приятна служителка обяснява, че само за 7 мин. компютърът ви ще бъде поправен. „Има поне по двама техници във всеки офис“, уверено заявява в популярния рекламен клип.

С мой приятел, преди няколко дни, направихме експеримент. Отскубнахме жичката от звуковата карта на стария ми компютър и отидохме при експертите от „Мултирама“ на ул. Солунска 2. Вместо на място да диагностицират проблема, те ни приканиха да оставим компютъра. На въпрос от наша страна: „След колко време ще е готов?“, отговорът беше пределно ясен: „До няколко дни, най-много седмица“.

Да, но 7 дни не са 7 мин. Ето какво споделя Васил в един от интернет форумите, на които попаднах случайно: „Тея 7 мин. да си ги избият от главата – на 2-ия месец от покупката, трябваше 2 пъти по 2 месеца да стои в сервиза, и то за глупости , ако не беше в гаранция, не за 7 мин , а за 70 сек щях да си го оправя. Нали законовият срок е 1 месец и те си го спазват като по часовник в сервиза, нищо че конкурентите са готови за 1 -2 дена… Не стига че им казах какъв му е точно проблема и как се остранява, ами и на тежки ще ми се правят… Става дума за Бургас. И най-жалкото е, че си мислят, че са експерти, а ние сякаш растем по дърветата…

Рекламата на „Мултирама“ със сигурност не е единствената подвеждаща в ефира ни. Но е най-забележимата.

Казус за Комисията за защита на потребителите и Националния съвет за саморегулация на рекламата. Плахи стъпки напред.

About Мариян Томов

The point of view which nobody else reveals

Posted on януари 20, 2010, in РЕКЛАМИ. Bookmark the permalink. 39 коментара.

  1. Мани…този в мултирама на Солунска, дето е на командно дишане /приемчикът/, само като го видиш и ти е ясно за какво иде реч.

    Аз се гаврих с него, занесох му лаптоп гаранционен за смяна на харда, че има бедсектори. И оня, ок..трябва да остане, че да се тества. Викам му: ОК.
    Пиши там приемен протокол и аз му казвам, ама аз може ли да си взема харда, че имам много лична информация и голи снимки на жена ми….не ща всеки да гледа….и оня вика, ми да може…само да го отбележим в протокола.
    …деб@ галфона…..след седмица ми се обади, да ми каже, че сервиза не приемали лаптопа, щото не бил в пълна окомплектовка.
    Малоумници. Не ми се висеше да ги чакам още да видя кога ще се усетят и кой по-точно, че без хард няма какво да ми тестват….

    • Не ме учудва
      всъщност едва ли специалист би се съгласил да работи там за мизерните заплати които плащат.
      Още повече че политиката на магазина не е ориентирана към клиенти които РАЗБИРАТ от компютри. Точно обратното.
      Разчитат на неразбиращи клиенти иначе едва ли някой ще се навие да им купува буклуците.
      Имам пред вид по евтините , а тези които са добри са на много високи цени.
      Лично аз предпочитам да си купувам електроника през интернет защото дори и с доставката ми излиза по евтино от Мултирама, а и от Бг.
      Рекламата .. както вече казах тя е ориентирана към малоумниците. Тъй като те напоследък не са никак малко за това и Мултирама залага на тях

  2. Не съм запозната с тази реклама, както и със сервизното обслужване на Мултирама по простата причина, че те така и не успяха да ме спечелят за клиент. Бях си харесала една машина и имах желание да си я купя от тях (просто живеех наблизо и нямаше да ми е нужен транспорт, както при покупка от повечето места). За съжаление обслужването в магазина

  3. …беше от типа „клиентите ни пречат“, тъй че направих покупката от друго място, нищо, че трябваше да ходя с кола и да треперя ще я вдигне ли паяка:).
    Извинявам се за двойния пост, но котка реши да мине по клавиатурата в неподходящ момент:)))

  4. Когато си в матрицата времето върви по-бавно🙂.
    В матрицата 1мин=1ден от което следва че 7мин=7дена🙂.

  5. Не стига, че техниката в „Мултирама“ е по-скъпа в сравнение с другите магазини, но и сервизното обслужване им е под всякаква критика. Правят PR кампания, но PR-ът не означава да подвеждат клиентите си. Подобни лъжливи кампании бързо се разбират от потребителите (ние не сме малоумни), и вместо да градят нов имидж се получава точно обратното. То се вижда и по реакцията на коментиращите из интернет. MadWizard… ти си ги разбил човече😀😀😀

  6. Димитъ Петров - Ди

    Тъй като темата е от моята компетентност искам да обърна вниамение на 1-2 детайла.
    1. Матрицата и Джеймс Бонд имат разлика като от небето до земята.Спота е от Джеймс Бонд😉
    2. Не искам да защитавам „гърците“ от Мултирама, но на клипа въпросният клиент влиза и му казват, че до 7 мин ще е готов лаптопа му. Но никъде не се казва какъв е проглема на въпросният лаптоп.Така,че може да не му работи зарядното, което наистина се оправя за 7 мин. А и някой проблеми се установяват след 10-15 мин тестване. Така,че според мен издребнявате с тези 7 мин.

  7. Въпросът не опира до тези 7 мин. От рекламния спот става ясно, че в „Мултирама“ могат да поправят компютъра ви за кратко време. Едва ли не от днес за утре. Тук е подвеждащият момент, който е използван некоректно и подвеждащо.
    Да не издребняваме, но спотът няма тищо общо с Бонд. Прегледай го добре :)))

  8. Димитъ Петров - Ди

    И аз не искам да издребнявам, но:
    1. поправи си нищо – написал си тищо
    2. спота, в който служителката казва 007 минути е от Бонд, сещаш ли се агент 007, 007 минути, мартини… В спота на матрицата е „компютри, много компютро“

  9. „Вниамение“, „Спота е от Джеймс Бонд“, „лаптопа му“, „въпросният“ (пълен член), „проглема“, „Така,че“, „някой проблеми“, „компютро“. Димитъ Петров, тези грешки си мисля, че не са от издребняване. Не са и от бързина. :)))
    Тук е по-важен самият казус, а не дали се прави асоциация с Бонд или Матрицата. Разискваме – подвеждаща ли е рекламата на съответната фирма.

    • Димитър Петров - Ди

      Тъй като написах постовете от виртуална клавиатура, грешките са чисто технически, то си и личи (признавам за пълния член е от недоглеждане). Понеже още в самото начало на статията си объркал „СПОТА“, реших да те поправя. Рекламата на Мултирама е изключително несериозна. Самите асоциации с Джеймс Бонд, Матрицата и т.н. немогат да претендират за сериозно отношение. Но понеже „наш Ганьо“ иска само „леб и кютек“ търчи към Мултирама. Сервизната им политика е много подобна на тази на ASUS.Това е така наречената next Business Day гаранция.Също така има и клауза … от установяването на проблема.. , което може да се случи след 1-2 дни.Това със 7те минути си е чиста проба реклама или както се израз Томов РR.
      На мен не ми стана ясно и нещо друго: Цитирам:
      „Тея 7 мин. да си ги избият от главата – на 2-ия месец от покупката, трябваше 2 пъти по 2 месеца да стои в сервиза, и то за глупости“ Както гласи една латинска сентенция „Никой не може да се извинява с незнанието на закона“. Няма как да ти стои покупката 2 месеца в сервиза им, освен ако категорично не са ти казали, че нямат необходимите части и трябва да изчакаш 20 работни дни.
      Отделна тема е, че са леко неКадЪрни там, но това е тема на друг разговор.

  10. Прав си, че е рекламен трик. Но според Закона за радио- и телевизия, Етичния кодекс за рекламата в електронните медии, Закона за защита на потребителите и европейските директиви – рекламата не трябва да съдържа подвеждащ елемент. За жалост, тя не е единствената в родния ефир. Случаят с „Узаки Зорбас“ се превръща в класически пример за подобен спот. Там имаше наказания. След като фирмата беше глобена от КЗП, продължи да се върти рекламния клип. Последва втора глоба – сериозен процент от печалбата на производителя.

  11. „на 2-ия месец от покупката, трябваше 2 пъти по 2 месеца да стои в сервиза, и то за глупости , ако не беше в гаранция, не за 7 мин , а за 70 сек щях да си го оправя. Нали законовият срок е 1 месец и те си го спазват като по часовник в сервиза, нищо че конкурентите са готови за 1 -2 дена… Не стига че им казах какъв му е точно проблема и как се остранява, ами и на тежки ще ми се правят…“
    ––––-

    Здравейте
    Наясно съм че мултирама сервизи нямат. И то не защото не могат , а защото не искат. Като и други подобни византийски фирми целта е максималко да се изстиска всичко от тази държава и хората които живеят в нея.
    Това е политика , а не нехайство от страна на фирмата.
    Със смешните заплати които дават няма как да привелекат интелигентни и разбиращи хора. Но те и не искат.
    Девизът им е sell and forget.

    а сега малко коментар към цитата по горе:
    Много голям проблем са разбиращите клиенти.Няма нищо по досадно от това.Клиент който не знае и идва да пита е достоен за уважение. А този разбира и идва да пита обикновено идва да покаже превъзходствотото си и да избие някой комплекс на чужд гръб
    Щял да си го оправи за 70 сек .. глупости
    Ако пишещия господин наистина разбира от компютри то той въобще нямаше да пазари от мултирама.
    Изрази ит типа „сина ми разбира от компютри“ в повечето случаи означава че знае откъде се включва и откъде да си пусне някой филм. Толкова
    По напреднали аматьори могат да си чакат сами и уиндоус и обикновено без драйверите.

    Няма какво да се сърдите на глупавата реклама на мултирама. Тя е добре измислена. Целта е да се привлече не разбиращата част от клиентите а именно неразбиращата.Никой не ви е виновен че сте се хванали на въдицата.
    Що се отнася до стоката и цените там – поддържат се ниски цени на определени неща с цел примамка.Когато рибите клъвнат им се удря ножа.Като цяло цените в съотношение качество и обслужване са прекалено високи

    Когато отидете да пазарите там продавачите са инструктирани да ви продадат куп ненужни и застояли неща.Не го правят нарочно. Принудени са.Не си мислете че като работят там са виновни . Като горе цитирания господин.Византийската фирма им дава трохи възползвайки се от кризата в България.
    Лично мое мнение е че такива фирми трябва да се бойкотират. Робството от доста време е забравено … но в цивилизованите държави..

  12. На мен ми харесва рекламата. Не знам какво не разбирате. Все пак рекламата не трябва да се възприема буквално, и хората, които са я гледали трябва да са разбрали, че има joke в цялата концепция.
    Според мен, идеята за „Матрицата“ е страхотна.
    Дори на някой да му харесва или не тази реклама, със сигурност трафикът на хора в техните магазине се е увеличил.
    Все пак, няма значение дали една реклама е добра или не, важното е да увеличи броя на хората в магазин/супермаркет/т.н.
    Нали така? 🙂

    • Диана, защо ми се струва че си подставено лице на фирмата ?!
      из интернет пространството засичам целенасочено писане в един и същи ден, и все в подкрепа на рекламата
      Би ли споделила колко ти плащат моля🙂

  13. joke определено има. Но с нещастните клиенти на фирмата
    Бих казал толкова смешно че чак тъжно да се спекулира с незнанието на хората
    Вероятно ви е направило вечатление колко са невежи продавачите.Това е типично търгашеска фирма нямаща нищо общо с IT бранша и чак буди откровен смях как се кичи с определението „водеща“ Смешна – да, водеща -едва ли
    За всичко трябва да се вини БГ мениджмънта на фирмата , тъй като се стреми да угоди на алчноста на гърците, като „дерат“ сънародници. Ще кажете – нищо ново под слънцето …
    Като че ли не съм чувал за коректна гръцка фирма . А вие ?

  14. защо ме нападете само не разбрах ?🙂
    клиент: нищо общо нямам с тях.
    не може ли просто да си изразя мнението?
    работила съм с реклами, и просто ми беше интересно какво мислят хората за тази.
    пък и дали на някого му харесва тази реклама или не, все пак това е въпрос на личен избор нали така?🙂

  15. Нагласени коментари в действителност има. Явно от PR отдела на „Мултирама“ не умеят добре да управляват онлайн имиджа си и да замазват нещата. Наскоро, по ел. си поща получих заплаха и обиди за да сваля поста си за фирмата. Няма да го направя! Затова Диана е права – всеки има право на лично мнение, без някой да му налага своето!!!

  16. хахаха мариян томов това беше забавно.
    ето човек, който се съгласява с мене, благодарности за което.

    преди около седмица от там си купих много яка АРК мишка на майкрософт. многоо съм доволна от нея, и се радвам , че в мултирама си намерих и червена таква, защото в цяла София ( е поне в по-големите супермаркети ) не можах да си я намеря.🙂

  17. Диана, въпреки че мнението ти е различно от това на останалите, ти си успяла да го подкрепиш с аргументи. Това което ме дразни са плоските и обидни коментари, тези които съдържат заплахи. А има хиляди начини да прокараш незабележимо своето становище, дори със средствата на манипулацията.

  18. Хващам се за този цитат на Диана:
    „Все пак, няма значение дали една реклама е добра или не, важното е да увеличи броя на хората в магазин/супермаркет/т.н.“

    Като „доволен“ клиент на фирмата едва ли мислиш колко хора привлича рекламата , или не.Точно в това изказване прозира принадлежноста си към тази фирма, за това и попитах колко плащат. Въпросът ми не е формален, тъй като от познати които работят там, знам че заплатите са мизерни за IT сферата. Ако въобще можем да говорим за Мултирама като IT фирма
    Защото ..човек които си има понятие от техника не би избирал според цвета и .. Но това е една друга тема

  19. прокурор

    @Мариян Томов
    А защо не направиш една жалба в прокуратурата?
    менаджера на фирмата очвевидно се хваща за сламка, щом започнаха да пишат по форуми, а и заплашват.
    Гърците вероятно са му вдигнали мерника
    четох някъде че тази фирма нехае за българите които работят в тази фирма и ще излезе вярно това че плащат заплати колкото в плод-зеленчук.

  20. Eто коментарът който получих преди близо 2 седмици от потребител: Just user. Не го публикувах, защото смятам, че е идиотски и обиден към всички участващи във форума. Няма редакции.
    „Марияне .. а тебе не те знам какъв си, ама к’во са првиш на голямата работа. Първо вникни в смисала на рекламата и после се прави на голям ербап.. за 7 мин се прави ДИАГНОСТИКА … ако искаш и с по големи букви ще ти го напиша. И като те гледам какъв си смешник май по цял ден се чудиш кво да правиш и само се ръчкаш с хората и намираш кусури. Да ти кажа чесно е по трудно да осъзнаеш всъщност какъв ти е проблема и дали наистина има такъв , а много по лесно е да се заяждаш с хората и да си избиваш комплексите. Също така и вие всички който го подкрепят този смешко сте същите тапаци.“
    Няма да коментирам правописните грешки и стила.
    Прокурор – сигнализирал съм до новосформирания Национален съвет за саморегулация на рекламата. Какво се случва вътре във фирмата – това вече е обект на търговското право.

  21. клиент: не ме познаваш, може пък да съм някоя млада лелка с 3 деца и уреден живот, а може и да не съм.
    Със сигурност, разбирам от реклами, маркетингови инструменти, SWOT анализи, трафик на хора в бизнес единици и т.н. И на това, може би се дължи моето изказване, което ти цитираш. Може и да нямам някакви статистики за потока на клиенти, но от чисто бизнес опит, мога да кажа, че рекламата е увеличила потока. Като пример мога да дам себе си, преди не съм си пазарувала от там, но ето, че сега отидох и си купих мишка.
    Е вярно , че може и да не разбирам много от компютри и технологии, но ми хареса това, че имаха това, което търсех🙂
    Хайде чао от мен🙂

  22. прокурор

    „Диана Says:
    март 12, 2010 at 2:00 pm
    клиент: не ме познаваш, може пък да съм някоя млада лелка с 3 деца и уреден живот, а може и да не съм.“

    Това не знам в каква връзка е написано, предполагам че на подставеното лице е свършило въображението.
    Тъй като мразя да ме будалкат, си направих труда да попитам чичко google. Какво показа той:

    Diana написа:
    На мен рекламата ми харесва. И доколкото съм чувала, тази реклама е увеличила значително трафика на хора във всичките магазини на Мултирама.
    Все пак, нали за това е рекламата- да увеличи потока на хора в определен магазин.
    Няма значение дали на някой му харесва или не тази реклама, факт е, че хората са забелязали тяхната реклама и са се заинтересували от продуктите им.Нали така?
    източник :
    http://mobility.bg/%D0%BC%D1%83%D0%BB%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0-%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE-%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D1%82%D0%B0%D0%BC/

    ДиДкА
    Писал/а на: 04.03.2010 12:26
    Не ви разбирам, щом имате някакви оплаквания или не сте
    доволни от сервиза, може да се обадите на 0800 16 400 и да
    помолите за помощ.

    Аз съм много доволна от услугите на Мултирама.
    Миналата седмица ми се наложи спешно да преинсталирам
    някои неща на моя компютър, и веднага се обадих на
    Мултирама. Отидох веднага в техния магазин, и чаках
    само 10 минути.
    Много съм им благодарна за тяхната помощ.

    източник:
    http://www.desant.net/show-news/19812/

    Предполагам че доказателствата са достатъчни

    Преди време имаше сайт http://www.multidrama.com където бивш служител си бе поставил за цел да събере мнения за въпросната фирма. Сайтът не просъществува много, и доколкото смея да предположа – създателят му също е бил заплашван.

    Искрено се надявам авторът на този блог да не се „огъне“ по същата причина. Ненавиждам подобни фирми, които лъжат хората за собствена изгода и с всички средства.
    Включително и с подставени лица наети да пишат из виртуалното пространство.

  23. Браво и благодаря за разследването Прокурор!
    Диана, ако си PR или служител във фирмата защо не си признаеш. Това би улеснило комуникацията ни! По-лошо е когато човек се крие зад някаква друга самоличност, лъже и манипулира заинтересованата страна – в случая потребителите. Това не ти прави чест, нито гради позитивен PR на компанията. Ефектът е точно обратен. Максимата, че всичко рано или късно излиза на яве в случая е вярна. Лично аз се занимавам с връзки с обществеността и от опит знам, че тези които подценяват интернет комуникацията в кризисни моменти си патят от това. Примерът е с Първа инвестиционна банка.
    Диана, нямам лоши намерения към теб. Ще се радвам да си общуваме открито, да обменяме информация и идеи, както и с останалите във форума.
    Очаквам твоя отговор.
    Поздрави!

  24. прокурор

    Здравейте

    Съвсем умишлено изчаках повечко време за да дам възможност на Диана(известна като Дидка по другите форуми) да пише. Уви, но не бе неочаквано.
    И тъй като желанието ми бе да доведа нещата докрай се свързах с няколко бивши и настоящи служители на Мултирама. Всички пожелаха мнението им да остане анонимно. (а уж живеем в демократична държава)

    Стоян:
    „Уволниха ме по бързата процедура като ме принудиха да подпиша молба по взаимно съгласие. Причината бе че се налагат съкращения поради кризата. Не бе спазен по закон едномесечното презизвестие и обезщетението което ми се полага в случай на съкращение и по договор.Не съжалявам за това тъй като това е фирма в която няма никакво развитие,отношението към персонала е много лошо. Няма никакво уважение.Цял ден на крак, с 30 минути почивка.
    Умишлено се създава напрежение като се повтаря че всеки един от нас във всеки един момент може да бъде уволнен.“

    Николай

    „Все още работя в Мултирама поради липса на друга възможност, но в първия подходящ случай бих напуснал с удоволствие.Лошо дори грубо отношение към хората работещи във фирмата. Пресонала бива задължаван да продава определени артикули, като по този начин се ощетяват клиентите. Целта ни е да продаваме колкото може повече и на всяка цена, дори цената да е подвеждане на клиента.
    Настоящия менъджър (Тодоров) си няма понятие от компютри, държи се арогантно с персонала и ни третира като хора долно качество.
    Чувал съм че при предишния менажер (Кунтаров) нещата са били доста по добре,имало е уважение, правени са събирания на целия персонал.
    Сервизът е мястото където се събират най много хора.Повечето недовостват когато разберат че стоката им ще се забави седмици или месец, защото се изпраща на ремонт на друго място.
    Понякога вдигат скандали, и си го изкарват на нас че сме ги подвели.“

    Имената са измислени ,а историите – преразказани.

    Хваща ме страх в каква държава живеем , и докога ще позволяваме всичко това.
    Чудно ми е защо тези хора търпят това унижение , и откъде е насаденена тази търпимост.

    Дано се появи Диана за да отговори. Ще ми е интересно, като човек на фирмата как вижда нещата🙂

  25. Ами какво да ви кажа имал съм земане даване с мултирама, по гаранционно обслужване са много ама много зле, просто от гръцка фирма в България не очаквам и нещо повече.

  26. Преди няколко седмици моят компютър се развали. Добре. Отидох в МултиРама със баща ми и със един човек, който със сигурност разбира 99% от компютри за разлика от МултиРама. Дадохме го на сервиза и те започнаха да бърникат в кутията и го оправиха, като казаха „че съм натиснал някяво копче и че се е развалил компа“. Ама аз НИКОГА не съм натискал това копче!

    След няколко дни компютърът ми започна да блокира прекалено много ( дори когатор пускам Internet Explorer) и изведнъж пак се развали. Занесохме го в МултиРама и тоя път пък сменили Хард Диск Драйв’а (игрите ми!!!). Както и да е. Инсталирах весрията Home Premium (Ultimate не работеше) и започна да работи.

    На следващия ден пак забочна да блокира и не заработи…отново. Баща ми взе компа, отиде в МултиРама и направо заплаши тъпанарите от сервизния отдел. Сега компа ми е в ремонт (разбрах че щели да му сменяват дънната платка).

    Писна ми от МултиРама. Вече НИКОГА няма да купувам от там. Дори и касети с мастило за принтер (Някакъв проблем с цената, бил 17 лева, а на етикета пишело 15 лв. Лично аз нямах проблем с това, но там един боди гард започна да спори със патките он касата. офф…)

    ХОРА, НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ МУЛТИРАМА!

  27. Кунтаров и Слави си разбираха от работата…

  28. Маргото

    Четох, четох и започнах да се чудя къде ми е бил умът когато реших да си купя компютър от Мултирема. Още на първия месец след покупката въпросната машина започна както работи да забива и не може да се рестартира а трябва да се спре от тока и така след 10-15 мин пак започва да работи.Честно хвана ме срам да я занеса в сервиза,защото компа всъщност си работи .И така вече 10 месеца,до като миналата седмиза при напискане на бутона да го включа и машината просто светна.На мене ми е ясно че отиде захранването.Понеже имам гаранция 2 години реших да се възползвам и да го дам в сервиза на Мултирама ,от където е купен.Изчаках доста време една дълга опашка от недоволни клиенти,които връщаха уредите си ( и те в гаранция).Накрая приемчика прие и отвори и моя комп.Понеже имат лепенки на кутията ,за да не може да се наруши гаранцията естествено имаше прах вътре.Аз обърнах внимание на това,но ми беше отговорено,че няма проблем те ще го почистят и до края на седмицата ще се обадят да кажат къде е проблема.След 3-4 дена наистина се обадиха и започнаха да ме убеждават,че виждате ли то имало прах в машината и тя дала на късо,но кое е изгоряло още никои не знае.Те имали и снимков материал за това,така че аз ще трябва да плащам.Възмутих се и отказах да плащам нещо което дори те не го знаят.Наи-нахално започнаха да ми говорят че аз съм тъпанарка и нищо не разбирам от температурите на компютъра и че вентилаторите не били работели.На отговора ми че от 10 години се занимавам точно с компютри и имам програма за следене на температурите и че не съм глуха за да не чувам вентилаторите, че компа е гръмнал при пуск, а не по време на работа че да прегрее и че това което го товорят са глупости човека отсреща просто ми се изсмя и ме затвори.На другия ден пак се обадиха и този път ми съобщиха че накрая са установили че е изгоряло захланването,но забележете пак за това че имало прах.Казах им че захранването гори наи-вече от лош ток , токов удар или дефект.С много радостен глас отсреща ми беше отговорено-браво значи ще го запишем токов удар и ще трябва да платите захранване по нашия ценоразпис.Казах не и затворих телефона.Днес говорих с комисията за защита на потребителите и утре отивам да подам жалба.Може нищо да не стане,но съм решила да си търся правата и да ги тормозя ,защото просто нямам думи да опиша възмущението си от некадърността и нахалството им.А захранването явно пак ще е от мен.Ако някои има повече опит от мен с тази комисия моля да ми пише.

    • Здравейте

      Пишещите тук виждат само „върха“ на проблема.
      Да, това което пишете е вярно. Това което не знаете е че няма как да не е вярно, защото е програмирно
      Фирми от този тип нямат никакво желание да се занимават с сервизиране, и именно за това не поддържат качествен свой сервиз.
      Не че не могат – не искат. Трябва да се инвестира в качествени хора, и в качествено обурудване, а те не искат защото струва пари.
      Парите по правило не се инвестират в страната ни а поемат извън граница.

      Що се отнася до стоката това обикновено е „сбирщайн“ от всякакви застояли продукти които иначе трябва да се продадат на безценица
      Конфигурациите са идеалния начин да се продадат на двойно по висока цена, отколкото ако си ги купите като компонент.
      След като продукта е „сбирщайн“ той няма как да отговаря на качествени показатели, температурна стабилност и пр.

      Машината не трябва да се поврежда от натискане на копче.
      Тези хора са обучени да залъгват клиентите си с всевъзможни глупости, използвайки в повечето случаи тяхното незнание.
      Не мислете че те „играят“ за фирмата. Напротив, много голяма част от тях знаят какви глупости говорят, но нямат избор.
      Клиентът трябва да бъде „разкаран“ по възможно най бързия начин тъй като всяко останало действие води до много „усложнения“ за работещия там в последствие.

      Изводът се налага сам. Не им ползвайте продуктите.
      Ако вече сте „щастлив“ собственик на тяхна стока – отстоявайте правата си на всички инстанции и само това е начина да ви обърнат внимание…

  29. Здравейте!
    Искам да изразя безкрайното си разочарование към фирмата Мултирама. Може би се опитва да се утвърди на пазара,но не мисля, че ще стане, след като лъже клиентите си.
    Във връзка с така известната си и лансирана промоция, която предлагат,ако намериш продукт по-евтин, ти връщат разликата двойно. Да,ама не! Пъровото което, на тези хора явно не им се работи или не могат да си вършат работата адекватно и професионално. А ето и случая:
    Бях си харесал лаптоп от сайта на Мултирама,модел Toshiba A500-1C0,цената му беше 1750 лв. Проверих в Технополис на каква цена го предлагат и се оказа, че там е 1499 лв. Дотук добре. По прости сметки, разликата е 251 лв. На 27.10.2010г реших да се обадя в магазина на ул.Солунска да проверя дали имат в наличност този модел и дали промоцията важи. Бяха много любезни, попитаха ме къде съм видял същия модел с по-ниската цена, и да заповядам,тък като промоцията е в сила и ще ми върнат двойно разликата, и куп други глупости. След 2 часа посетих магазина и изведнъж лаптопът беше намален от 1750 лв. на 1499 лв.-колкото е цената в Технополис. Не си го купих, но като се прибрах вкъщи реших да звънна в The Mall, където уважаемата фирмичка има магазин. Попитах служителя дали имат въпросния модел,казаха ми :”Да,заповядайте,цената е 1750 лв.”. Стана ми интересно и звъннах в още няколко техни магазина-цената във всички беше 1750 лв. Нямах възможност да отида в другите магазини, за което съжалявам, но явно във връзка с моето обаждане, бяха намалили цената само в магазина на ул.Солунска, защото казах, че ще отида там, където ми е най-удобно. Няма да стъпя повече в магазините на тази измислена фирма. Взех си лаптопа от Технополис и съм много доволен.

  30. Браво Тони

    Ако всички клиенти бяха като Вас подобни фирми щяха да преустановят съществуването си.
    За съжаление много хора биват подвеждани защото те са майстори на лъжата.Липсата на институция пък която да защитава клиентите в България почти не съществуват , и това позволява на подобни фирми да правят каквото си поискат

  31. Преди няколко месеца си купих от тях един хард 1ТВ.Като го сложих в компютъра се оказа 1-форматиран,2-имаше някакви файлове,3-датата на производство беше преди 3години.Харда беше в прозрачна опаковка,която не се запечатва-само се закопчава.Това ме наведе на мисълта,че този хард е може би ползван вече,а го продават като нов.Отидох да го връщам-не щат.Викат ми“Ти си го намерил на по-ниска цена другаде и затова го връщаш.Аз казвам“Дайте ми друг,запечатан,1ТВ“-нямат.Дайте ми парите-не може.След 10 мин.разправии със шефа на магазина се съгласих да взема един 650GВ и да ми върнат разликата от 15лв.Абсолютни идиоти са.Така е в магазина в Русе.

  32. Доста умни коментари, прочетох, което ме убеждава, че май пазаруването от Интернет е определено бъдеще дори и за България. По същество, един път и аз така ги огаврих, като отидох и започнах да задавам на компютърните им спецове такива въпроси, че оня ходи да гледа разни документи и спецификации и после се върна с лека усмивка „Нали знаете, повечето хора не разбират от тези работи“ и това, което казвам е точно за Русе. Плюс това не съм много съгласен с това, че всичко им е по-скъпо, едната оферта за декс беше толкова примамлива, че чак се учудих как може сравнително мощна пълна конфигурация плюс монитор, мишка и клавиатура да струва над 1.5 пъти под нормалната цена на подобна конфигурация, което явно значи, че чарковете са стари или пък, че ако все пак са нови, вътре не са сложени същите неща, които пише на спецификацията.

    Съвет от мен – похарчете повече парички и си сглобете нещата сам и най-вече не от МУЛТИДРАМА, опа МУЛТИРАМА. Другото е чиста форма на надлъгване.

  33. Принцип на този тип фирми е да подвежда клиентите си.
    На видно място се слагат цени които са ниски , но това са само няколко артикула залежала или некачествена стока.
    Факт е че клиентите първо виждат цената и след това качеството. Ако има такова въобще.
    Този тип фирми (Мултирама в случая ) Залага не на вашата компетентност, а на вашата некомпетентност.
    В сглобяемите им компютри обикновено се слага елемент който си струва. Примерно добра видео карта, или процесор, като останалото обкръжение от елементи е сбор от евтини и некачествени компоненти. евтино дъно, евтина памет , евтин хард диск и др.
    По този начин качествения елемент продава нечакчествените.Така се продават и компоненти който никой не желае да купи защото са остарели, и то на цени далече над пазарната им стойност.
    Евтини , посредствени трикове целящи продажби за сметка на наивните клиенти които и хабер си нямат от компютри.
    Първото впечатление на човек попаднал в тази верига от магазини и специалисти , е че е попаднал на IT битак.
    Продава се от всичко по нещо , като най новите неща са безумно скъпи , а по старите с доста завишени цени.
    Най евтините неща са само тези които са морално остарели и бързат да се отърват от тях докато може.
    Както и по други магазини продаваните неща са такива че да реализират максимална печалба с минимална инвестиция

    Знаещите отдавна пазарят от магазини извън страната , защото дори и в държави като Австрия и Германия цените на IT продуктите са на по ниска цена от България. дори и с доставката.От друга страна конфигурациите които се продават в тази държави си носят марката. Конфигурациите са направени в съответствие с норми изисквани от производителя на компонентите , охлаждане и захранваме , а не като тази фирма – да се слагат неща които са в наличност , или залежали , а клиентите – кучета ги яли.

    А клиентите , ах ,клиентите
    съседа си купил лаптоп (в България е модерно да имаш лаптоп както бяха мобилните телефони) което позволява на вериги като Мултирама да правят своя „Бум“ в продажбите на електроника. Незнанието на клиента е удобно място да се „лови риба в мътна вода“
    Гърците много бързо разбраха що за клиенти се появиха и пренасочиха всичко старо в посока България.
    Както навремето една сим карта струваше 360 лв , и заедно с обикновен телефон сметката излизаше над 1300 лв
    (За справка една гарсониера тогава струваше 5000 лв), така и сега подобни фирми печелят от продажбата на буклуци, възползвайки се от вашата некомпетентност.
    И това няма да спре докато в България се позволява на фирмите да подвеждат клиентите си с реклами нямащи нищо общо с истината.

  34. Купих безжична мишка от пловдив мол галерия -мултирама и се оказа ,че не работи .занесох я и казаха ,че трябва да я ремонтират хехеххе как ли и да остане .не можели да я сменят защото липсва едно картонче от пълнежа на опаковката .така и не ми казаха кое точно … да я оставя и да ми я пратят за тяхна сметка ..за 26лв мишка .. и не се съгласих взех я и я хвълих .. наистина работят за малумници ..повече няма да вляза в техен магазин

  35. Кажете ми в крайна сметка къде има сервиз за компютри мултирама в Бургас, защото синът ми си избра точно такъв и сега е в гаранция но не знам от гръмотевиците ли , от спирането на тока ли се повреди.

Вашият коментар

