PR ТАКТИКИТЕ НА ЛЕВСКИ

Собственикът на Левски Тодор Батков. Дали наистина е жертва? сн. Actualno.com

Фенове на футболния клуб „Левски“ се събраха в центъра на столицата вчера (14 декември). Поводът  бе тържество на съдиите в магазин на техен спонсор, който се намира срещу руската църква. Сините привърженици освиркваха реферите, като майката на Николай Йорданов, който води отложеното дерби от 3-я кръг между Левски и Литекс, беше най-често споменаваната.

Все едно Левски се класира в Шампионската лига. В третия кръг не успя да преодолее унгарците от „Дебрецен“ които пък регистрират само загуби в турнира. Преди последния кръг от Лига Европа, Левски е най-зле представящият се отбор в историята на шампионата, без отбелязан гол. В първенството пък „сините“ са пети, с равен брой точки с шестия в класирането Миньор Перник.

През настоящия футболен полусезон, не се осъществиха ключови трансфери, като привържениците на отбора още помнят горчивия привкус от т.нар. „Казанска афера“. Както е известно, четирима футболисти на Левски пътуваха напразно за мним трансфер до Русия, като се оказа, че такъв изобщо не се е предвиждал. В същото време отборът игра и загуби „вечното“ дерби с ЦСКА. PR-ите успяха да измъкнат  собственика на клуба Тодор Батков от конфузната ситуация. Феновете тъкмо бяха готови да го разкъсат на парчета, когато пиармените майсторски извъртяха нещата и превърнаха Батков от нагъл печелбар, в жертва едва ли не на терористична организация. Това смекчи публичните нагласи към него. Признанието, че е сгрешил и избързал с транферите също намали напрежението между собственик и фенове. Все пак, признатият грях е половин грях.

След отпадането на Левски на осминафиналите за купата на страната, от клуба побързаха да заклеймят съдийството за провалите на тима изобщо. Това е страхотен пример за всеки пиармен как да действа в период на криза. Като отклонява вниманието от съществените проблеми, успява да превръща негативите в позитиви и контролира и/или създава желани нагласи у целевите публики.  В случая слабата игра на Левски и некадърното управление на отбора са замаскирани зад блестящата PR стратегия която притежава клубът създаден през 1914 година. Засега.

About Мариян Томов

The point of view which nobody else reveals

Posted on декември 15, 2009, in КОМЕНТАРИНИ, PR. Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: