ОТ МИЗЕРИЯТА ДО ДАЛАВЕРАТА В КАБЕЛАРКИТЕ

Цветелина Димитрова - Евроком Новини

Новинарската емисия на тв "Евроком" София

„Качихме се с оператора в колата на телевизията за да отразяваме събитие. Изведнъж операторът, още снощен след дълъг запой, ми сподели: „Абе забравил съм да заредя батерията на камерата“, разказва репортер работещ в телевизия „Евроком“ София. Все пак успяхме да заснемем част от събитието, продължава журналистът, с последните ресурси на техниката“.

Друг репортер в „Евроком“ разкрива, че това не е нещо необичайно. Според него всичко в тази медия се върши през пръсти. „Няма как да е иначе кагато имаш право на почивка само веднъж седмично, а ти плащат репортерска заплата от 450 лв. на месец. Експлоатацията е пълна!“ За да не плаща високи данъци пък, медията осигурява служителите по

трудов договор на минималната работна заплата

за страната. Това е масова практика на медиите у нас.

Ясно е, че медийният пазар е голям. Когато някой не го устройват условията си търси нова работа. Да работиш в медия обаче означава преди всичко професионализъм и екипност. Какъв е ефектът когато тези ценности отсъстват? Най-често гледаме некачествени новини. Да приемем, че не гледате кабеларки (повечето от които имат неясен капитал и собственици). След фалита на RE:TV и продажбата на радио RFI се оказа, че цената на новините е прекалено висока. Ето защо, медиите правят все по-атрактивни, забавни и интерактивни новинарски емисии. Но какво всъщност ни казват? Колко от тях са платени? Кои са открито манипулативни? Истината е, че това са бизнес критериите за привличане на повече рекламодатели. Останалото са единствено приказки за съвест, честност, обективност за да се гради положителен публичен имидж.

https://i1.wp.com/www.dnevnik.bg/shimg/zx450y250_401670.jpgДа се върнем към темата за финансирането с въпроса: По какъв друг начин печелят пари телевизии като „Евроком“, която е собственост на едноименната кабелна компания?

„От известно време „Кейбълтел“, на когото съм абонат, прави отстъпка от цената на услугата си. Ако заплатя месечната си такса в офиса на компанията, плащам значително по-малко, споделя Емил. Мога да плащам и чрез интернет, но там отстъпка няма. Защо ли? – пита се Емил. Той твърди, че

касовата бележка може да се покрие от данъчните

по-лесно, в сравнение с онлйн превода на пари, които минават по банков път. По този начин цифровата кабелна компания укрива реалния брой на абонатите си. Така, когато те имат повече абонати от декларираните, получават чиста (необлагаема с данъци) печалба от тази сива практика.

По данни от пазара „Кейбълтел“, ръководен от Димитър Радев, има 300 хил. абонати, а „Евроком“ – 200 хил. Тогава защо на кабелната компания „Евроком“ й е нужна телевизия, щом очевидно тя не печели от реклама и е губеща?

Отговор А: Собствениците на компанията да отчитат чрез телевизия „Евроком“ допълнителните си сиви доходи

Отговор В: Преценете сами

About Мариян Томов

The point of view which nobody else reveals

Posted on декември 2, 2009, in МЕДИИ, ТЕМА НА ДЕНЯ. Bookmark the permalink. има 1 коментар.

  1. Да беше само „Евроком“! Жалка, много жалка, картинка сме…

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: