MTEL И GLOBUL ИЛИ КАК СЕ МАМЯТ КЛИЕНТИ

В Европа има ясни правила и критерии за цените и предлаганите услуги от мобилните компании

Имиджът на една компания се кове, не само докато желязото е горещо. Той се гради постоянно като безформеното в началото парче метал, току-що „лъснало“ от леярната, се обработва, боядисва, украсява и промотира. Собствениците на големия телекомуникационен оператор Мтел (Мtel) обаче неволно или от дребничък тарикатлък пропукват нагорещеното и  добре продаващо се на пазара желязо.

Нека за момент да оставим метафорите и наричаме нещата с истинските им имена. А те са простички. Мтел мами най-цинично клиентите си. И то не само новите, но и дългогодишните и лоялните. Как? Когато подписвате договор, да речем едногодишен, с малки буквички има клауза според която сякаш сключвате сделка със Златния телец. Тя гласи, че след изтичане на едногодишния период, при спазване на общите условия и от двете страни, договорът се продължава за същия интервал от време (една година). Ако се прекрати едностранно от клиента, той е задължен да плати неустойка равна на месечната такса до края на договорните отношения. Нищо необичайно?!

Да, ако нямаше вълна от гневни клиенти на Мтел, които без да ги е предупредил служител на мобилния оператор им продължава автоматично договора. „Не мога да следя точно кога изтича договора ми, за да знам да го прекратя. Имам доста други професионални задължения“, казва Георги, дългогодишен клиент на Мтел. „Операторът по този начин по-скоро губи клиентите си, защото се отнася адски некоректно с тях“, допълва Иван, чийто договор също е продължен без негово знание. Петър пък съветва как можете да се отървете от „лукавия и алчен оператор“, както го нарича. „Отидох в компанията която без мое съгласие беше удължила договора ми с още една година, започва разказа си Петър. Първото което направих е да подпиша нов договор на най-евтината тарифа. След което на служителката й казах да ми прекрати новия договор. Така вместо да платя неустойка от 12 месеца по 25 лв., платих само 60 лв. и вече нямам вземане-даване с Мтел“, обяснява той.

Това не е практика в другия мобилен оператор Globul. След изтичане на договора ви, те ви го удължават само за месец. Друг е въпросът, че гръцката компания въведе такса при обаждане на корпоративния им номер за информация за сметката и текущи промоции. По този начин операторът нарушава безплатното потребителско право на информация, както и общите правила на Европейския съюз. Само месец след това и Мтел въведе такса от 2,4 ст. при обаждане на безплатния досега номер *88. И после Комисията за защита от конкуренция ще твърди, както при горивата преди време, че картел между мобилните оператори няма. Да, да.

Advertisements

About Мариян Томов

The point of view which nobody else reveals

Posted on ноември 5, 2009, in МЕДИИ, ТЕМА НА ДЕНЯ. Bookmark the permalink. 15 коментара.

  1. След 7ми септември и Globul вече автоматично продължават договорите. Защо знам? Защото на 12 октомври ме изкараха от нерви с твърдението, че „Ние не сме длъжни да следим кога им изтичат договорите на клиентите ни и когато не сте доволни от обслужването, трябва да търсите отговорност персонално от съоетветния служител.“ Според нелюбезния господин договорът ми е бил подновен на 11.

    По-интересното е, че на 13 октомври получих съобщение, че договорът ми е бил подновен автоматично. Все още се опитвам да разбера дали на 12-ти ме излъга симпатичният служител, или системата им праща съобщения с 2 дни закъснение?

  2. Не е вярно, че Глобул има такса за проверяване на сметката или изразходваните минути! Плащаш 10ст. на минута, ако се обадиш на оператор за конкретен проблем, като съвсем коректно глас те предупреждава за това, преди да пренасочи разговора!

  3. Георги,
    Последните няколко пъти, когато се обаждам на Globul, учтиво съобщение обявява, че се таксуват разговорите към 123. Няма значение дали са към оператор, или не.

    • Таксуват се и към 123 на Глобул и към *88 на Мтел. Колко вземат за обаждане към Глобул? Ако българските оператори могат да се атакуват и то с правно основание, това е именно плащането за да си провериш сметката. Това е търговско право на информация и според стандартите на ЕС, за които комисарите Вивиан Рединг и Меглена Кунева допринесоха много, това право трябва да е безплатно. Всъщност, преди време, Рединг заплаши с глоби българските телекомуникационни оператори защото държаха най-високите цени за разговори за ЕС. Стандарти трябва да има и да спре неадекватното отношение на такива големи компании към клиентите. А медиите ни да се научат да описват тези неща, въпреки че Мтел и Глобул са едни от най-големите им рекламодатели.

      • Абонатите на Мтел могат да проверяват сметката си безплатно през Mtel+ менюто на телефона си (по-новите СИМ карти го поддържат)
        Mtel+ -> Mtel info -> Moyata smetka.

  4. Цвети, това е вариант, но отново има голяма група от потребители които са със старите си СИМ карти. Следователно за да си ги сменят трябва да заплатят. Освен това другите услуги отново остават платени като например връзката с оператор. Достъпът до тези услуги трябва да е безплатен и неограничен във времето, както е в останалите страни от ЕС. Това е проблемът, а не тези 2,4 ст.

  5. Абонат съм на Глобул от 5 години и нито веднъж досега не ми се е таксувало проверяването на сметката или на лимита на минутите! Не знам как по-ясно да кажа: ГЛОБУЛ НЕ ТАКСУВА КЛИЕНТИТЕ СИ ПРИ ОБАЖДАНЕ НА 123, ОСВЕН КОГАТО НЕ СЕ СВЪРЖЕШ С ОПЕРАТОР ПО КОНКРЕТЕН ПРОБЛЕМ. ТОГАВА ГЛАС ТЕ УВЕДОМЯВА, ЧЕ РАЗГОВОРЪТ ЩЕ СТРУВА 10 СТ. НА МИНУТА И ОБАЖДАНЕТО СЕ ПРЕХВЪРЛЯ!

  6. Извинявам се за неинформираноста ми! Вече се таксува, но мен никакъв глас не ме е уведомявал за това, когато съм звънял на 123, затова не знам! Изпратих няколко конкретни запитвания към Глобул. Ако получа отговори, ще ви кажа!

  7. Е, аз научих, че се таксува по неприятен повод. Бяха ми спрели телефона за неплатена сметка и когато звъннах на 123, за да проверя точно колко пари трябва да платя, любезен глас ме уведоми, че мога да си проверя сметката в интернет, защото обаждането вече се таксува с 2,4 ст/мин. Това за Глобул де. Проблемът е, че за да си видиш сметката в нета, трябва да се регистрираш в портала Май Глобул, който пък иска да му пратиш смс за всеки номер, чиято сметка и фактура искаш да видиш. В моя случай имам два номера на една сметка, но не мога да видя парите за втория телефон, ако не го регистрирам и него в Май Глобул.

    Далеч по-недоволна съм от неясната история с автоматичното продължаване на договора, която ми мирише на развалено от километри. Както изясних и по-горе, според служителите на Глобул договорът ми е бил продължен на 11 октомври, но системата им ми прати съобщение за това на 13 октомври. И както споменах, това ме навежда на мисълта, че служителят на Глобул, с когото говорих, е поизкривил истината.

    А да, клиент съм на Глобул от около 7-8 години, първо ползвах предплатената им услуга, но преди 4-5 години минах на договор. Не е нормално да им е такова отношението просто.

  8. Ето какво отговориха на въпросите ми: Законно ли е да има такса при обаждане на 123? Кой закон го позволява? Считат ли, че е морално и коректно към клиентите?:

    „Уважаеми Г-н Георгиев,

    В отговор на Вашето писмо Ви информираме, че от 01.10.2009г. с цел подобряване на качеството на обслужване на своите клиенти, намаляване времето за изчакване и за да се намалят злоупотребите със системата, GLOBUL въведе минимална такса за обаждания до Център „Информационно обслужване на клиенти” на кратък номер 123 в размер на 2,4 стотинки за абонати на договор и 3 стотинки за потребители на предплатените услуги на GLOBUL.

    Моля да имате предвид, че цените са на обаждане, независимо от неговото времетраене.

    Всички клиенти на GLOBUL могат безплатно да проверяват текущата си сметка и пакетите си включени минути, да управляват своята група „За приятели” и да добавят пакети минути за разговори през интернет – портала MyGLOBUL (http://my.globul.bg), както и в магазините на GLOBUL и официалните му партньори.

    С уважение,

    Красимира Михайлова

    Дирекция „Обслужване на клиенти“

    „Космо България Мобайл“ ЕАД /GLOBUL/ „

    • Професионално е да имаме и другата страна по казуса. Има резон в отговора който са ти изпратили от Globul. Аз написах писмо до Мтел за да обяснят защо без предупреждение продължават договора и не е ли картел въвеждането и от тяхна страна на платената услуга на *88. Ще ви информирам при получаване на отговор.

  9. Защо в България когато накой те товари винаги излиза с фразата :с цел подобряване на качеството на обслужване на своите клиенти.Ами подобрявай си обслужването без да ме натовариш.

  10. Трябва в закона за съобщенията да се запише еднозначно как се разтрогва договор с мобилен оператор. Най доброто би било според мен както при наемането на жилище и т.н. Плащаш си всички сметки и една вноска неустойка. Хората трябва да могат да бъдат мобилни в действията си . В живота всичко се случва. Днес си тук утре си другаде. Твое е желанието да те обслужи определен оператар. Всеки месец трябва да може човек да си променя отношевията с мобилния оператор.

  11. М-Тел – нова платформа или тотален срив на системата?
    http://e-vestnik.bg/9964/m-tel-nova-platforma-ili-totalen-sriv-na-sistemata/
    След 7-8 посещения в магазините на М-Тел нямам нито телефон, нито сим-карта и не знам какво става. Чак в последния магазин явно изтощената от разправии управителка призна, че проблемът е глобален и дори и те не знаят кога ще бъде отстранен.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: