БНТ – НОВИ ПРИЗНАЦИ НА РЕКЛАМНО ПРОБУЖДАНЕ

https://i1.wp.com/img.slusham.com/bnt_sgrada.jpg

Скоро БНТ отпразнува 50-та си годишнина, но все още стоят много нерешени въпроси за бъдещето на държавната медия

В Българска национална телевизия отдавна е ясно, че нещо не е наред. Аудиторията й с всеки изминал ден намалява драстично. Дори нещо повече – данъкоплатците се гневят, че отделят пари от джоба си за да гледат несъдържателни предавания, суховати политически речи и предизборни обещания. По данни на TNS/TV Plan в един от най-лошите за телевизията месеци, какъвто е бил април, БНТ запълва едва 22% от рекламното си време, а през най-добрия месец юни (когато бяха изборите за евродепутати и ново правителство) запълва 85% от това време.

„Нужни са спешни и радикални мерки, които да доведат до бърза и значителна промяна. Няма да е пресилено, ако кажа, че днес бе взето решение за революционна промяна на цените за реклама и спонсорство в националната телевизия“, казва пред в. „Капитал“ новият директор на „Маркетинг и реклама“ Дима Кирова. Преди това, тя бе управляващ директор на частния канал GTV (вече bTV Comedy). Кирова наследи поста от Ани Димитрова, след като медията не продължи договора на й (вижте интервюто с Ани Димитрова което направих когато встъпваше на длъжността директор на „Маркетинг и реклама“. Какви бяха нейните обещания тогава – какво изпълни и какво не успя да реализира тя, замествайки Димитър Димитров.)

Според Кирова новите цени са пазарно ориентирани и конкурентоспособни, но най-вече по-ниски от цените на bTV и „Нова тв“. „Уверена съм, че нашите клиенти и партньори много скоро ще усетят положителна промяна в работата си с нас и ще бъдат все по-доволни“, надява се шефът на „Маркетинг и реклама“ в държавната медия.

Сходни обещания на последните двама рекламни директори. Еднотипни действия и показано желание за работа. Нова статичност в действията на медията или предстои действителна промяна? Тежка бюрокрация която не зависи от директора на рекламата. До следващия такъв.

Advertisements

About Мариян Томов

The point of view which nobody else reveals

Posted on септември 18, 2009, in МЕДИИ. Bookmark the permalink. 2 Коментари.

  1. Като отиде коня в реката ходи го лови..БНТ отдавна живеят с идеята за най голямата медия и то си личи по спокойствието с което нищо не правят за да се развиват. Вярно че е ефирна и има покритие навсякъде в БГ но не е само тя. В най скоро време ще бъде с най лош рейтинг и ще я гледа само тук таме някоя бабичка на която телевизора не хваща друго.
    Но така е: боклука обикновенно отива в канала или Канала отива на боклука…

  2. БНТ е обществена телевизия и като такава функциите й са да показва предавания за обществото, да излъчва образователни, културни, детски, етнически предавания. Сами по себе си те не са комерсиални. Това е богатството на БНТ. Затова е нормално да не може да се мери по рейтинг и печалби с останалите търговски телевизии – така е и в цяла Европа. Националните телевизии имат относително нисък рейтинг. От друга страна, има редица неща които може да промени ръководството на медията. Някои от тях са бюрократщината, да „изповядва“ по-открита рекламна политика и най-важното да бъде обществена. Т.е. да произвежда новини и да реагира максимално бързо на дадено събитие от значимост за това общество или дадена социална група от него.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: