ИСТИНАТА ЗА ПРОДАЖБАТА НА В. „УИКЕНД“

https://i1.wp.com/www.capital.bg/shimg/zx350_405474.jpg

Бившият зам. министър на бедствията. Момчето на ДПС се завръща - Делян Пеевски

Точно 54% дял е придобил Делян Пеевски от най-тиражирания седмичник у нас в. „Уикенд“. Синът на Ирена Кръстева е закупил дяловете на досегашния собственик на изданието – Недялко Недялков. Тази новина, отразена много странно само в непопулярния сайт Afera.bg заслужава внимание. Причините са няколко.

На малката снимка – Недялко Недялков

Първо:

Веднага след новината около продажбата се разбра, че делото „Галерия“ е било водено именно срещу издателите на вестник „Уикенд“ Мартин Златков и Недялко Йорданов, както и срещу журналиста Димитър Златков. Това съобщи председателят на комисията за контрол на ДАНС Иван Костов. Делото „Галерия“ бе започнато от Агенцията по сигурността по повод на публикации на спрения сайт „Опасните“ и вестник „Уикенд“ и поради съмнения за изтичане на класифицирана информация от службата. Скандалът около делото избухна, когато депутати от вътрешната парламентарна комисия откриха уж случайно телефоните си в списъците с подслушвани лица в рамките на „Галерия“.

На тази база, можем спокойно да допуснем, че преди да се стигне до продажбата на акциите на Недялко Недялков, е осъществяван натиск върху него. Седмичното жълто издание е най-четеното в страната. Има силно политическо и обществено влияние сред масовия читател. То е изключително печелившо. От друга страна, двамата собственици са имали договорка да не продава един от тях самостоятелно своя дял. Според Afera.bg – продажбата на дела на Недялков е бил повод за сериозен скандал между него и Мартин Златков. Защо един предприемач ще продава печелившо и влиятелно предприятие и то в период на финансова криза?

Вероятно е случаят „Галерия“ да е политическа поръчка чрез която предишното правителство е целяло да неутрализира неудобните писанията срещу тройната коалиция във в. „Уикенд“. В този ред на мисли, поръчката „Галерия“ най-вероятно е от страна на ДПС, които имат амбицията да притежават и влиятелното издание  „Уикенд“. Най-удобните хора на турската партия са именно Делян Пеевски и Ирена Кръстева. Чрез тях, медийният обръч на партията на Доган се затяга. Оглавяваната от Кръстева „Нова българска медийна група“ притежава изданията – „Монитор“, „Политика“, „Експрес“, „Телеграф“, „Стандарт“, „Борба“ – Велико Търново, телевизиите „ТВ 7“, BBT и електронното издание „Експрес БГ“. Тук Сметната палата трябва да направи сериозен отчет на парите на Кръстева и Пеевски. Как се купуват две влиятелни телевизии (едната неслучайно новинарска) по време на криза. По-запознатите от вас ще запитат и: Как ТВ7 успя чрез КРС да спечели конкурсите за честота във всички големи градове?! Това гарантира безпроблемното качване на медията на цифров мултиплекс, без конкурс. Ако решим да задълбаем по-надълбоко ще попитаме: Как правителството на Станишев изведнъж реши да прави тези аналогови конкурси, след като преди време СЕМ излезе с решение, че те вече не са нужни с оглед новата цифрова ера. И тук ще трябва обстойна ревизия на новото правителство. Да прегледа решенията на старото – които определено не бяха в обществен, а в интерес на дадени политически и частни кръгове. https://i1.wp.com/podtepeto.com/uploaded/images/weekend.jpg

Второ:

Внимание заслужава политиката на изданието. Ще се промени ли след идването на Делян Пеевски? От добре запознати лица знам, че на първата планьорка Пеевски казва, че не може журналистите във вестник „Уикенд“ да вземат повече от редакторите. Досега заплатите на журналистите са били 1500 лв., което за роден вестник си е добра заплата. Отсега нататък обаче, надниците на репортерите няма да надвишават 1000 лв. Това е една от причините зам. главната редакторка Кристина Патрашкова да напуска. Другата е, че слуховете за списъци със забранени имена за които да се пише са истина. Сред тях са: На първо място името на Бойко Борисов и правителството на ГЕРБ, поред на номерата следвали ДПС, НДСВ, Алексей Петров.

Трето:

Омръзна ми никоя от популярните медиите да не отразява случващото се. Но, ако се замислим всички издания и електронни медии са много предпазливи. В изданията на Тошо Тошев винаги се е внимавало какво се пише и публикува. Собственикът на в. „Банкеръ“ Бистра Джагарова пък е съдружник (единствен останал), който има акции в печатницата ИПК „Родина“. Вестниците „Политика“ и „Сега“ са под крилото на СБЖ – в която институция, поне половината са бивши агенти на ДС. Останалите… те са послушници на ДПС.

Независими. Не останаха. Тук там се мярка някое все още свободно медийно островче. Незалято от океана на интереси. Тъмни.

Advertisements

About Мариян Томов

The point of view which nobody else reveals

Posted on септември 5, 2009, in BREAKING NEWS, ЛИЧНОСТИ И ТЕНДЕНЦИИ., МЕДИИ, ОБЩЕСТВО. Bookmark the permalink. 3 коментара.

  1. Мили и тъжни родни картинки… Най- вече тъжни.

  2. Чувал съм от журналист работещ в в-к „Монитор“, че заплатите си ги получават от бахрейнски инвестиционен фонд. Може би, парите за инвестиции в СМИ идват от там. Джак пота е твърде висок за да е по силите на една партия.

  3. Обръчите от фирми, „инвеститорите“ зад граница (турската) са достатъчни доводи влиянието на ДПС да е на повече от партия. Въпрос на възможности.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: