В ОБОРОТ Е РЕКЛАМНА КАМПАНИЯ СЪС СЕКС ИГРАЧКИ

'My Big O' advert

Новата скандална реклама във Великобритания сн. Guardian

Шест месеца след като огромните билбордове питащи мъжете: „Искате ли по-дълъг незабравим секс“ („Want Longer Lasting Sex“), бяха забранени от Рекламния регулатор на Великобритания, сега островът е залят от нова подобна кампания, сигнализира в. Guardian. Тя промотира еротични и секс продукти за жените. Любопитното е, че е създадена по идея на фирмата Advanced Medical Institute, автор на предишната скандална реклама. Логото й гласи: „Личното удоволствие е гарантирано“ („Personal Satisfaction Guaranteed“).

Със сигурност обаче, както при първата рекламна кампания Британския регулативен орган ще реагира като най-вероятно забрани кампанията и наложи солена санкция на рекламодателите. Друг е въпросът, че колкото по-скандална и обсъждана е една реклама, толкова по-популярна става тя. И въпреки санкциите, явно от компанията са си направили сметката, че ще привлекат много нови потрелители, и ще тенерират солидна печалба.

https://www.lineafarmacia.com/tienda/catalog/images/durex_play_o.jpg

Билбордове с промотиране на подобни еротични продукти могат да се видят навсякъде у нас

У нас, разпоредбите за реклама се съдържат в Закона за радио и телевизия.Според Чл. 75. (1) Рекламата следва да е съобразена с изискванията за лоялна конкуренция съгласно действащото законодателство.
(2) Рекламата не може да насърчава поведение, вредно за здравето или личната сигурност на гражданите, както и поведение, с което се уврежда околната среда.
Чл. 76. (1) Не се допуска разпространяването на реклама, съдържаща порнография или подтикваща към насилие и незачитане на човешкото достойнство, както и към поведение, което нарушава обществения ред и общоприетите морални норми. Не се допускат реклами с еротично съдържание с участие на малолетни и непълнолетни или предназначени за тях.

Допълнително от тези разпоредби, се готви и специален Eтичен кодекс в тази област.

Но въпреки някои от забраните, глоби за подобни билбордове у нас са налагани доста рядко. Със заповед на Столична община единствено беше демонтиран скандален билборд на Азис, поради факта че е в близост до паметника на Васил Левски.

Ефективно ли се прилага законодателството у нас? Достатъчна ли е нормативната база? Изводът: действителността. Контрол: слаб. Бизнес интереси: доминиращи. Креативност: висока. Дупки в законодателството: множество. Изходът: Воля за промяна – правителствена, на регулативните органи, на обществото.

About Мариян Томов

The point of view which nobody else reveals

Posted on август 18, 2009, in ЗАКОНИ, МЕДИИ, РЕКЛАМИ, СЕКСЪТ И РЕКЛАМАТА. Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: