„ГРОЗДЕН“ – ДА ИЗПИЕМ ПО ЕДНО ДЕЦА!

В училище често играехме на асоциации. Е, какво ви изниква в съзнанието като кажа „Грозден“? Ракия, нали?! В Чл. 77. (1) от ЗРТ е записано, че се забранява реклама, която използва средства за подсъзнателни внушения. Според правните норми рекламирането на алкохол преди 22:00 е забранено. Поне за твърд алкохол. При бирата и виното няма подобно ограничение.  Затова и рекламата на вино „Грозден“ продължава да се върти в ефир преди посочения час. Естествено, след 22:00 на етикета си пише ракия, и дори я обявяват в рекламното послание.

„Като гледам, кладенецът на свакята още не е пресъхнал“, прави сексуален намек един от персонажите в рекламата. Според Чл. 80, т. 7. от ЗРТ – алкохолът в рекламите не трябва да създава впечатлението, че употребата на алкохол допринася за социален или сексуален успех.

Какво е решението на СЕМ: На 15 май, Съветът за електронни медии, по негова покана, проведе съвместна работна среща с ръководствата на Болкан нюз корпорейшън и Нова телевизия – Първи частен канал, по време на което беше обсъдено присъствието на гранични казуси в някои рекламни кампании на спиртни и на алкохолни напитки, излъчвани по двете национални търговски телевизионни програми и тяхното съотвествие с изискванията на Закона за здравето и Закона за радиото и телевизията.
В края на работната среща беше постигнато съгласие, че е необходимо в най-скоро време да се проведе втора работна среща, на която да се поканят всички заинтересовани страни, които участват в изграждането на медийната среда – електронните медии, рекламните агенции, рекламодателите, независимите продуценти, регулаторният орган и неправителственият медиен сектор. Беше договорено, че за участие в тази втора работна среща ще бъдат поканени българските национални електронни медии, някои влиятелни регионални медии, Асоциацията на рекламните агенции в България, Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори, националният съвет по саморегулация в рекламата и др.

До провеждането на тази среща, договорите на големите тв играчи за този рекламен клип ще са изтекли отдавна. И до тогава вероятно ще се появят нови реклами борещи закона. До нови срещи приятели!

Advertisements

About Мариян Томов

The point of view which nobody else reveals

Posted on май 18, 2009, in КОМЕНТАРИНИ, МЕДИИ, ОБЩЕСТВО, РЕКЛАМИ. Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: