„ИСКАМ ДА ВЪРНА ДОВЕРИЕТО В БНТ“

В Българска национална телевизия (БНТ) отдавна е ясно, че нещо не е наред. Аудиторията й с всеки изминал ден намалява драстично. Дори нещо повече – данъкоплатците се гневят, че отделят пари от джоба си за да гледат несъдържателни предавания, суховати политически речи и предизборни обещания. Според данни на Market Links, по рекламни приходи, за първите шест месеца от 2008 г., медията е загубила третата си позиция и вече се нарежда на пето място. Реално, рекламните й приходи са паднали с цели 27% за този период, което още повече я отдалечава от основните й конкуренти от „БТВ“ и „Нова телевизия“.

За да се опита да промени незавидното положение, управителният съвет на БНТ, в началото на миналия месец, направи редица кадрови промени и откри нови звена. Сред освободените е и директорът на маркетинг и реклама Димитър Димитров. „Не бяхме доволни от работата му и затова го отстранихме от поста“, обясни генералният директор на медията Уляна Пръмова. Тя се надява, че встъпилата в длъжност на негово място Ани Димитрова, ще успее да да доведе повече рекламодатели в обществената телевизия.

Ани Димитрова

визитка

Ани Димитрова е родена на 31 декември 1977 г. в София. Завършва Икономика, стопанско управление и администрация в УНСС, след това учи маркетинг. Преди да поеме поста в БНТ на 01.07.2008 г. тя e била мениджър маркетинг – корпоративно и инвестиционно банкиране в Обединена българска банка (ОББ). През 2005 година Димитрова е ръководела маркетинга и международните връзки в Българския спортен тотализатор. Преди това работата й е била свързана предимно с медиите като отговорен редактор във вестник Парии автор и водещ на предаването Бизнес клубв BBT.

 

Г-жо Димитрова, свикнахте ли вече с новите си колеги в Българска национална телевизия?

– Всеки има собствен стил на работа. По-важното обаче е целите които си поставяме да бъдат постигани и то с високи резултати.

С какво ви привлече предложената длъжност от БНТ?

– С новото предизвикателство. Живеем и работим в динамично променяща се пазарна среда. Въпреки всичко, с много добри чувства се разделих с „Обединена българска банка“ и досега поддържам контакт с бившите си колеги. Това си уважение съм си го извоювала с организираните от мен кампаниите, с които банката спечели много награди. Едни от тях са за най-креативна реклама на „Фара“ и за рекламна ефективност на „ЕФИ“. Въпреки това, човек не трябва да работи единствено за наградите, а да прави нещата така, че да се случват по най-добрия начин. Затова зад всеки вложен лев, трябва да стои реален резултат.

Все пак сте доста млада… 

– В телевизията, зад мен имам много опитен екип. В него са имена като генералния директор Уляна Пръмова, програмния директор Димитър Цонев, Вяра Анчева – шеф на новините.

През 2004 година, при встъпването си в длъжност, вече бившият директорът на дирекция „Маркетинг и реклама“ на БНТ Димитър Димитров каза, че планът му е ясен – „да влезнат пари в телевизията“. Това като че ли не стана. С какво вашата политика в телевизията ще се резличава от неговата?

– Искам да върна доверието в медията на зрителите и рекламодателите. Като се каже Българска национална телевизия да не се има предвид, че тя е на застаряващата аудитория. За целта, не трябва да чакаме рекламодателите да се свързват с нас, както е било досега, а ние да създаваме тези контакти. Откакто съм в на новата си работа, на рекламодателите им прави приятно впечатление че ги търся и правим директни срещи. Според мен, не трябва да се разчита единствено на марката. Екипът на обществената телевизия работи в пазарна икономика сред близо 170 конкурента и всеки един от тях се бори за своите рекламни пакети. 

Олимпийските игри в Пекин, които вече стартираха, са голямото събитие тази година за „Канал 1“. Безспорно това са договори с много рекламодатели…

– Всъщност не ми се иска да коментирам какво не е свършено от предишния директор „Маркетинг и реклама“ Димитър Димитров. Затова, за мен по-важното е какво ние ще успеем да направим за да се окажат Олимпийските игри успешни във финансово отношение за телевизията.

В крайна сметка, ще загуби ли Националната медия от излъчването на Олимпиадата?

– Не мисля че ще загуби, защото това е силно имиджово събитие… Така беше и с тазгодишното Европейското първенство по футбол, (правата на форума принадлежаха на телевизия „Диема“), което се отличава с висока гледаемост и голям пазарен дял.

Очаквате ли аудиторията на телевизията по време на летните игри в Пекин да изпревари по рейтинг основните си конкуренти от „Нова телевизия“ и „БТВ“?

– Не желая да се сравняваме с рейтинга на другите телевизии. Това не е залогът. Важното е да привлечем максимална аудитория с качествен продукт какъвто българският зрител е свикнал да гледа. Тук трябва да отбележим, разликата във времето между България и Пекин, както и че разчитаме безрезервно на професионализма на коментаторите ни. Веднага след Пекин пък за Българска национална телевизия започва новият сезон. Затова за рекламодателите и клиентите ни ще направим специална пресконференция, в която да представим новите си предавания, филми и реалити шоу. Купихме и правата за световните квалификациите на българския отбор по футбол.

Ще успеете ли да се преборите и за двугодишните права за Вътрешното първенство по футбол?

– Все още се водят преговори в тази насока.    

Имате ли доверие на пипълметричната агенция ТНС/ТВ ПЛАН?

– От срещите си с рекламодателите, все повече установявам, че те не се предоверяват толкова на агенциите. Това което се вижда на екрана, както и имиджа на дадено предаване създаден от обществото са по-показателни. Често се случват и аномалии по посока на програма за която се знае, че се гледа, но въпреки това рейтингите показват точно обратното. Това е абсурдно.

Предвиждате ли и други предавания като „БНТ такси“ в които да позиционирате продукти? (надписът „БНТ такси“ върху логото на „Опел“)

– „БНТ такси“ е изключително успешно предаване, но Законът за радио и телевизия (ЗРТ) ни ограничава в това отношение. Позиционирането на продукти се ползва много от търговските телевизии, докато държавната трябва да е далеч по-внимателна в това какво и как рекламира.

Ще има ли позициониране на продукти в предстоящите продукции на медията, най вече в новото реалити шоу, което ще стартира от есента?

– Не бих искала да коментирам. Законите са прецизни, а и Съветът за електронни медии (СЕМ) следи за тяхното нарушаване. Ще правим всичко което ни е позволено за да бъдем достатъчно гъвкави. 

Какво не е свършено досега и какво още ви предстои да направите?     

– Иска ми се да станем по-отворени и доста по-гъвкави към зрителите и рекламодателите. Необходимо е те да знаят какво се случва в Националната телевизия за да няма неудовлетворени страни. 

С предходния директор си тръгнаха четирима човека. Имате ли конкретни имена които ще ги заместят?

– Имаме.

Препоръчали ли сте някой?

– Аз съм против това, да назначавам познати. Той е тук за да върши работа. Ако екипът е стикован вече се зараждат и приятелства. Много е важен всеки човек да се чувства част от екипа. Не може да сте самотни играчи.  Освен това, за мен е важно екипът ми да не е подложен на стрес от факта, че във всеки един момент някой може да бъде уволнен, както е било преди мен. Мотивацията за всеки един трябва да е добре свършената работа.

Обичате да карате ски на терени, които позволяват да се развиват високи скорости, без това да представлява риск за околните. Успявате ли да пренесете тази бързина и емоция в работата си?

– Мисля че съм доста организирана и умея да степенувам приоритетите си.

Имате ли други хобита?

– Да пътувам и да прекарвам време в Родопите.

……………………………………………………………………………….

Българска националната телевизия предлага рекламните си тарифи според рейтинг точки. В деня на откриването, цената за 30 секунден клип е 3240 лв., а на закриването – за същата продължителност – 4200 лева. По време на самата Олимпиада има два часови пояса. В сутрешния 30 секунден клип на фирмите струва 1440 лв., докато в следобедния диапозон – 2280 лева. Според закона за радиото и телевизията обаче, БНТ има право на 15 минути реклама на денонощие и четири минути на час.

 

 

 

About Мариян Томов

The point of view which nobody else reveals

Posted on август 5, 2008, in МЕДИИ. Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: