ДИЗАЙНЕРКАТА, ПОКОРИЛА ТРИ КОНТИНЕНТА

Виргиния Здравкова

Виргиния Здравкова

сн. Мариян Томов

Виргиния Здравкова спокойно може да се нареди до дизайнери като Джан Франко Фере, Джон Галиано или Кристиан Диор. Чаровната, 34 годишна дизайнерка е единствената българка, която след като успява да покори родния си град Пазарджик със свойте стилни рокли, завладява света на модата и в Лос Анджелис, Лас Вегас, Москва, Амстердам и Дубай, където открива свой бутици. В последните две години вече е традиция Здравкова да облича холивудските звезди на американските филмови награди „Оскар”. С изящна рокля от хамелеонов душе сатен в преливащи се от черно до зелено нюанси, украсена с голяма брошка от кристали Swarovski и бижутата по червения килим с нея се разходи Шарън Уоксман, която е една от най-авторитетните кинокритици в Америка. Като признание за работата си, Виргиния става двукратен носител на най-високото отличие в България – „Златна игла” в категория „Дизайнер на годината” през 2003 и 2005 г. Тя получава и приза „Диамантена дама” в категорията „Дизайнер” на конкурса „Най-успелите жени” в Русия и още много други.

За да заслужи приза за най-успяла жена в живота си, изкусителната Виргиния Здравкова дължи всичко на таланта и безпорните си качества: „Ако не можеш да използваш темперамента си, уменията които притежаваш си загубен в пустинята от невежество. – разсъждава дизайнерката. За нея „човек е индивидуалност, а ключът към успеха му се крие в това постоянно да работи, защото мързелът е най-краткият път към провала.” За красивата дама вдъхновението също е разковничето към успеха: „Може да си много способен, но когато я няма идеята, продуктът едва ли ще грабва окото и на най-непретенциозния клиент.”

Въпреки, че е завършила екзотичната специалност „Автоматизация на производството в хранително-вкусовата промишленост”, Виргиния не става инженер на кухненски роботи, а проектира до математическа точност шева и кройката на свойте „фешън” рокли. Кое вдъхновява пазарджиклийката да хване небрежно стоманена игла, парче плат и конец и да започне да шие? „Отговорът е прост, смее се гласно дизайнерката – сватбата с моя съпруг. Събудих се една сутрин с идеята, че трябва да се чувствам като кралица на този ден. И тъй като на нежна кралица като мен подхожда изящна булчинска рокля обикалях бутиците да намеря подходящата. Безуспешно. Загубих време и нерви, но одеждата във фантазиите ми не се продаваше никъде – повечето бяха или прекалено семпли, или грозно натруфени. Ами сега, какво да правя? До сватбения ми ден не оставаше много време!” – спомня си Виргиния за обзелата я предсватбена треска. „Тогава взех един молив и начертах роклята на мечтите ми. После набързо я уших. На тържеството всеки беше втренчил поглед в мен с думите: „Погледни каква рокля – като на кралица!”

Принцът на Виргиния се казва Димитър Здравков и като „изкочил” от някоя приказна книга на „Братя Грим” притежава не само изваяно от мускули тяло, тъй като е професионален плувец, но е и грижовен баща, любящ съпруг и незаменим кулинар. „Затова често възникват спорове между нас кой е по-добър в кухнята” – споделя дизайнерката. Отгоре на всичко Димитър е и мой мениджър. Ето защо не само го слушам вкъщи, но и се вслушвам в неговите професионални съвети.”, хвали се щастливата съпруга.

И ако историите във вълшебните приказки завършват с романтична сватба за „хепи енд”, то щастието на семейство Здравкови едва започва с нея през 1996 г. когато през същата година им се ражда първото дете Красимир. Шест години по-късно на бял свят се появява и неговата сестричка Изабел. „Всеки от тях си иска своето, споделя майка им. Баткото обича да играе футбол и все „плаче” да му купуваме нова топка. Явно спортния дух го е наследил от баща си. Малката Изабел страшно се кефи да рисува. Дори беше намацала тапетите в дома ни в Пазарджик с къщи и разни животинки. Когато баща й видя фигурите по стената й се скара. А тя, какво мислите? Отново вземаше някой цветен молив и нанасяше върху тапета същите къщи, но много по-малки, за да не ги забелязва татко й.” – възхищава се Виргиния на изобретелността на детето си.

За Виргинея Здравкова къщичките на дъщеря й са безценни, защото „има неща които не могат да се купят с пари”, както се казваше в онази до болка позната реклама. За всичко останало има форума на богатите „Милионер” в Амстердам. Това е най-престижното изложение на луксозни стоки в света. През декември 2006 г. Виргиния става първата българка – участник в него. Още с първото си участие тя пленява погледите на богатите, с най-скъпата рокля на форума, оценена на 30 хил. евро. „Роклята ми, с нейното изящество наистина накара ценителите да онемеят. Тя беше украсена със стилни, големи диаманти и влезна в централните емисии на холандските телевизии.”

Световните медии също не щадят комплиментите си за българката: „Когато ме поканиха да участвам в италианското списание за мода „Book Moda Sposa”, им направи много силно впечатление, че има израстване на източно – европейските дизайнери на западния пазар. Това е феномен, който досега не се е забелязвал.” За Виргиния тези тенденции се дължат на бумът в развитието на модната културата в славианските народи. „Западните ишлемета които заливат пазара ни също са причина за плавния залез на италианската и френската мода. Френският клиент например, търси новото, нестандартното в модела и в кройката на продукта. Той, когато впери поглед на изток или се разходи само за няколко часа по Витошка в София, вижда толкова подържани и стилно облечени жени, които никога не е срещал, през всичките тези години по Шанселизе.”, не скромничи нашенката.

Една от най-сияйните булки които някога е обличала Виргиния, е именно българската актриса Елена Петрова. „Аз й аранжирах цялата сватба, а булчинската рокля която уших по нейна поръчка беше изключително скъпа – като материали и като труд. Пищната подготовка беше като за сватбата на анлийската кралица. – признава дизайнерката. Още повече, че Петрова не позволяваше и най-незначителния детайл да се пипа без нейно участие. Преспиваше и на сутринта казваше: „Това не ми харесва – променяме го!” Актрисата вложи много енергия и хъс в сватбата си, затова и тясе получи толкова разкошна.

За Виргиния най-голямата спънка към отвесния връх на успеха е завистта: „Колкото човек е по-кадърен и се издига по-нагоре, толкова повече се сблъсква със завист. За съжаление в България в модните среди конкуренцията, доколкото съществува, не е никак лоялна и се прибягва до плагиатство. Нееднократно в магазините ми са идвали уж за да ми правят интервю за някое популярно списание, а се оказва, че само снимат моделите ми. За псевдо журналисти са пращали шивачи и дизайнери. На следващия ден – хоп, моя рокля лъсва на отсрещната витрина на някой евтин бутик.” С душевна болка, но същевременно с усмивка, силната и упорита дизайнерка приема реалността в целия й блясък и коварство. Дори си води статистика за най-репродуцирана нейна рокля: „Най-копираната за миналата година е роклята ми от клипа на Малина и Азис „Черните очи”. Клиентите идваха запъхтяни при мен и ме питаха „Кажи, колко рокли уши от този модел, защото всяка втора абитюрентка е с нея?!”

Тази жена, която може да си позволи да носи луксозна рокля с марката Виргиния Здравкова, обсипана с кристали „Сваровски” и висококачествени диаманти се чувства специална, кралица на вечерта. Но въпреки парите които й предлагат някои клиенти, тя тактично би ги препратила към други марки заради каприза който проявяват или защото моделът не им отива. „Парите за мен са средство да реализирам мойте виждания за начина на живот. Не всичко в нашия материален свят е пари и бизнес, има лично отношение, човещина, разум. Тези човешки стойности не трябва да се замъгляват от лъскавостта на парите!”

Скромно, без да желае много да се афишира, Здравкова споделя, че сърдечно дарява пари за благотворителност. „Съпричастността ми е насочена най-вече към сираците, които ще бъдат абитюренти. Те трябва да изживеят един наистина незабравим миг, да почустват празника в неговата пълна светлина.”

Сдържаната дама, не обича и да се „мотае” в скъпи кафета и заведения: „Аз не пия и капка алкохол, не пуша, пък да седя и да „лигавя” с часове един сок – времето ми е скъпо. Но все пак в България обичам да похапвам от кухнята в хотел „Кемпински Зографски”, защото само там храната и обслужването се доближават до класата на ресторантите в Москва. В най-скъпият град в Европа нивото е недостижимо, затова не пропускам шанс, когато съм там, поне веднъж да се възползвам от целия този разкош от аранжировката в ресторанта до специалното внимание което отделя за теб сервитьора и вкусната храна.

Най-нетърпеливите клиенти на световноизвестната марка „Виргиния Здравкова” (VZ), ще трябва обаче да проявят още малко търпение, докато дизайнерката реализира амбициозните си проекти – освен дънките които вече се появиха на пазара, тя ще започне изработката на стилни чанти, колани, та дори и мебели.

Advertisements

About Мариян Томов

The point of view which nobody else reveals

Posted on юни 19, 2008, in СЪДБИ. Bookmark the permalink. има 1 коментар.

  1. Въсхищавам се на Вергиния Здравкова това е човекат котйто представя България пред целия свят тя има очевиден талант пожелавам и да се развива пред целия свят и ще ми баде много приятно да работа с нея и да споделя идеите си с нея

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: